ČSOB startuje audit rodinných financí

Datum: 5.12.2013
Komentáře: 0
obrázek
Co domácnost, to jiný problém s rodinnou kasou. Proto se ČSOB rozhodla spustit nový informační web www.sporeni-investice.cz, který bude sloužit ke zvýšení finanční gramotnosti Čechů. Jeho hlavním cílem je díky reálným životním příběhům ukázat, jaké mají lidé v jednotlivých nepříznivých situacích možnosti. Domácnosti se tak jednoduše dozví v čem dělají nejčastěji chyby, a jak jim mohou v budoucnosti předcházet.

„Projekt kombinuje prvky PR a marketingu, edukaci s osobními příběhy. Pro sektor služeb, konkrétně pro banku s poradenskou profilací je tohle velmi vhodný komunikační formát,“ říká Ivo Měšťánek, ředitel útvaru Externí komunikace & interní média z ČSOB a dodává: „Snažili jsme se vyhledat typické příklady domácností v různých životních situacích a názorně ukázat, jak si konkrétní lidé vedou svůj rodinný rozpočet a v čem dělají chyby.“ Veřejnost se tak může s jednotlivými situacemi lépe ztotožnit a v lepším případě si vzít k srdci i rady odborníka.

Vybraní účastníci projektu se setkávají na pobočkách ČSOB s osobními bankéři, kteří jim na základě popsané současné finanční situace sestaví konkrétní finanční plán. „První, na co se vždy ptám, jsou příjmy a výdaje domácnosti, jaké jsou finanční cíle a také jaké finanční produkty dotyčný využívá. Zná a má zkušenosti se státem podporovanými produkty? Například špatným nastavením životní pojistky může zbytečně přicházet o dodatečné finance, které by se mohly využít například na spoření (je přepojištěný), nebo naopak nemá dostatečné pojistné krytí rizik,“ vysvětluje průběh setkání Milan Kainráth, osobní bankéř ČSOB.  

Kromě jednotlivých životních situací se lidé mohu dozvědět také různé rady nebo tipy, jak vést rodinný rozpočet nebo jak vybrat konkrétní bankovní služby. Zároveň se mohou podívat i na ankety a zkusit si poměřit své vlastní osobní zkušenosti s ostatními čtenáři. Sekce investice pak přináší současné novinky z oblasti investování. K dispozici je také poradenská rubrika a aktuality ze světa financí.

Projekty tohoto typu již ČSOB či její značky Era a Poštovní spořitelna v minulosti realizovala – šlo například o Koeficient rozumného zadlužení či zmapování vlivu nevěry na rodinné rozpočty – a získala za ně řadu oborových ocenění, např. v European Excellence Awards či Českou cenu PR. 

informační web: www.sporeni-investice.cz,

Era a Poštovní spořitelna jsou obchodní značky Československé obchodní banky, a.s. 

Přidat příspěvek

Nový příspěvek

 required:
required:
required:
 
Zatím zde nikdo nepřispěl