Jak pomoci jídlem zmírnit stres

Datum: 7.10.2015
Komentáře: 0
obrázek
Každý z nás reaguje na stres jinak, někdo míň a někdo víc. Záleží na tom, jak jsme od přírody vybaveni se proti stresu bránit, a také jakým způsobem života jsme doposud žili a jak jsme se stravovali. Což se přenáší i do současnosti.

Hodnotné racionální stravování nám napomáhá nejen abychom byli zdravější, ale také abychom se lépe bránili stresu. Pokud chceme, abychom pomocí jídla ulevili centrální nervové soustavě a zmírnili reakce na stres, měli bychom se řídit těmito radami: 

  • pijeme hodně tekutin, až do třech litrů denně. Hydratace pitnou vodou zpomaluje stárnutí celého organizmu a buněk, čímž ulevuje stresu
  • jíme pravidelně a častěji po malých porcích a nepřejídáme se
  • z jídelníčku odstraňujeme sladká, tučná a hodně solená jídla
  • přidáváme kvalitní za studena lisované oleje, dnes je jich na trhu velký výběr
  • snažíme se do jídelníčku zařadit co nejvíc čerstvé a různorodé zeleniny, a to jak listové, tak kořenové – nezapomínáme na dýně, cukety, kadeřávek a zelízelí
  • důležité jsou také  všechny druhy ovoce, hlavně z našeho prostředí
  • dáváme přednost celozrnné stravě, jako je tmavá rýže a různé obiloviny, například ovesné vločky a klíčky, ječné a ovesné kroupy
  • nevyhýbáme se luštěninám, jako jsou fazole, hrách, pohanka, jáhly a jiné
  • nepřejídáme se chlebem a pečivem
  • nezapomínáme na brambory, které byly hlavní potravinou našich předků
  • maso bychom měli jíst pokud možno libové a častěji bílé
  • alespoň  jednou týdně zařadíme do jídelníčku čerstvou rybu
  • k dobrému jídlu patří také kvalitní koření, například majoránka, oregano, petrželová nať, smil italský, chillies papričky, zázvor, kurkuma, koriandr, a to jak v čerstvém, tak v sušeném stavu
  • důležitá je střídmost v pití alkoholických nápojů – doporučit lze kvalitní, spíš suchá bílá a červená vína
  • nepřehánět spotřebu piva (což je nám Čechům bohužel blízké) a destilované lihoviny  pít jen v malé míře a příležitostně – jsou vhodné někdy na okamžité  uvolnění stresu ořechy

A na závěr ještě připomenutí potravin, které povzbudí a vyživí náš mozek. Patří sem humr, krevety, tresčí játra, ústřice, maso z divokého lososa, krocan, ořechy, slunečnicová semena, výhonky mungo, chřest, špenát, švestky, hrušky, fíky, ananas, avokádo, domácí vejce, sýr cottage, sojové tofu, čokoláda, kvalitní káva a zelený a černý čaj. hruška

koření je významný zázvor, dobromysl, kayenský pepř, koriandr, majoránka, bazalka, saturejka, levandule, rozmarýn. 

A nezapomeňme na závěr, že ke správnému životnímu stylu patří kromě dobrého a kvalitního jídla také pohyb, a to pokud možno na čerstvém vzduchu. 

Ing. Melanie Blochová
Foto: Pixmac

 

Přidat příspěvek

Nový příspěvek

 required:
required:
required:
 
Zatím zde nikdo nepřispěl